verbele "a fi", "a avea"

Întrebări legate de limba maghiară, gramatică, ortografie etc.
forum_vechi_crazyb76

verbele "a fi", "a avea"

Mesaj de forum_vechi_crazyb76 »

Buna. Am mai postat si pe maghiaromania si la indrumarile celor de acolo am decis sa pun aici intrebarea pt ca are o natura mai "tehnica"...nu culturala...

In alte limbi exista verbele de bun simt care se presupun a fi cele mai importante, cele mai intens folosite:a fi si a avea. Am o amica unguroaica si am intrebat-o daca imi poate explica de ce in maghiara maniera in care sunt construite aceste verbe e diferita.

en vagyok
te vagy
o van
etc

in schimb la a avea

nekem van
neked van
neki van
etc

Banuiesc ca nu e vorba de opozitia regulat/neregulat. Sunt incepator la maghiara insa urechea imi spune ca nu e chestia asta. nekem,neked... sunt un fel de pronume declinate nu? sau asa ceva... In ce cazuri se foloseste prima schema si in ce cazuri se foloseste ce-a de a doua?
forum_vechi_Andrei_G

Re: verbele "a fi", "a avea"

Mesaj de forum_vechi_Andrei_G »

Primul lucru care trebuie înţeles şi acceptat când se învaţă o limbă străină este că în limbi diferite unele lucruri se pot exprima prin construcţii gramaticale asemănătoare, dar altele prin construcţii diferite.